فیلم | همراه قرائت قرآن از تفسیرهای ساده استفاده کنیم
کد خبر: 3899662
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
در محضر رمضان /26

فیلم | همراه قرائت قرآن از تفسیرهای ساده استفاده کنیم

آیت‌الله تحریری با تأکید بر تلاش در راستای درک مفاهیم قرآن، اظهار کرد: می‌توانیم در کنار قرائت قرآن از تفسیرهای ساده و عمومی و از ترجمه‌های قرآن استفاده کنیم. لااقل با یک جلد از کتاب «تفسیر نور» آقای قرائتی انس داشته باشیم. این موقعیت، موقعیت بسیار خوبی است که با قرآن و معارف قرآن بیشتر آشنا بشویم.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و ششم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

از اموری که به طور خاص در این ماه به ما سفارش کردند، خواندن قرآن است. فضیلت خواندن یک آیه از قرآن در این ماه با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر برابری می‌کند؛ لذا در این موقعیت که نوعاً در خانه هستیم سعی کنیم لااقل یک ختم قرآن داشته باشیم و به چهارده معصوم هدیه کنیم چراکه ارتباط ولایی‌مان را با این خاندان مستحکم‌تر می‌کند.

همچنین سعی کنیم در راستای درک مفاهیم قرآن قرار بگیریم. می‌توانیم از تفسیرهای ساده و عمومی و از ترجمه‌های قرآن استفاده کنیم. لااقل با یک جلد از کتاب «تفسیر نور» آقای قرائتی انس داشته باشیم. این موقعیت، موقعیت بسیار خوبی است که ما با قرآن و معارف قرآن به اندازه خودمان بیشتر آشنا بشویم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha